Volume 95, Number 2, February 1998
DOI http://dx.doi.org/10.1051/jcp:1998115
DOI: 10.1051/jcp:1998115

Interleaved MRI/MRS study of muscle perfusion, oxygenation and high energy phosphate metabolism in normal subjects and Becker's myopathic patients

J.F. Toussaint, C. Brillault-Salvat, E. Giacomini, G. Bloch, D. Duboc and P. Jehenson

Service de Physiologie et Radioisotopes, Hôpital Broussais, 96 rue Didot, 75674 Paris cedex 14, France Service Hospitalier Frédéric Joliot, CEA, Orsay, France Association Française contre les Myopathies, Paris, France Association Française contre les Myopathies, Paris, France

We present the first results of a study comparing patients suffering from Becker's myopathy and normal volunteers. We simultaneously assessed perfusion, oxygenation and high-energy phosphate metabolism using an interleaved NMRI/NMRS approach. Muscle metabolism does not seem to differ in Becker's patients, except for myoglobin reoxygenation rates.

Nous présentons les premiers résultats d'une étude qui compare chez des sujets normaux et des patients atteints de myopathie de Becker les relations entre perfusion, oxygénation et métabolisme énergétique musculaires, mesurés simultanément à l'aide d'une technique entrelaçant plusieurs modalités d'imagerie et de spectroscopie RMN.

Key words: High-Energy Phosphate Metabolism -- Myoglobin -- Myopathy -- Perfusion